کد خبر: ۴۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور:
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: امروز درگیر تهدیدات نوین هستیم و حتی یک آفت محصولات کشاورزی می‌تواند یک تهدید و پروژه باشد؛ مثل کرونا که کسی دقیق متوجه نشد یک پروژه بود یا پروسه.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: امروز درگیر تهدیدات نوین هستیم و حتی یک آفت محصولات کشاورزی می‌تواند یک تهدید و پروژه باشد؛ مثل کرونا که کسی دقیق متوجه نشد یک پروژه بود یا پروسه.

به گزارش ایسنا، محمدعلی قمی در مراسم افتتاح اولین قرارگاه مقابله با مهاجمین زیستی و مرکز تحقیقات مهاجمین زیستی جنوبشرق کشور در کرمان اظهار کرد: تاکید امام خمینی(ره) بر این بود از دشمن غافل نباشیم؛ اینکه دشمن به اهدافش برسد، غفلت نسبت به وظیفه و مردم را نشان می‌دهد.

وی افزود: باید تلاش و از آسیب دشمن جلوگیری کنیم و یا آسیب کمتر باشد. کار دشمن کینه‌ورزی و ضربه زدن است و ما که دشمن را می‌شناسیم، باید اقداماتی انجام بدهیم تا تلاش دشمن به نتیجه نرسد و یکی از ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی این بود دشمن را خوب می‌شناخت، محیط و شرایط و اهداف را می‌شناخت و به موقع و به هنگام ورود پیدا کرده و نمی‌گذاشت دشمن به اهدافش برسد.

قمی بیان کرد: مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب‌پذیری و بازدارندگی دفاعی، پایداری ملی و استمرار خدمات‌ورزی بشود، مصون‌سازی زیرساخت را به دنبال دارد و مجموعه این اقدامات پدافند غیرعامل است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز درگیر تهدیدات نوین هستیم و حتی یک آفت محصولات کشاورزی می‌تواند یک تهدید و پروژه باشد؛ مثل کرونا که کسی دقیق متوجه نشد یک پروژه بود یا پروسه. کرونا در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تبعات جبران‌ناپذیری داشت.

وی افزود: اگر درست و به موقع اقدام نکنیم و همه با هم کار نکنیم، پیامدهای جبران‌ناپذیری دارد و امنیت غذایی و زیست محیطی را با خطر مواجه می‌کند و به همین دلیل پدافندغیرعامل این موضوع را با حساسیت کامل در دستور کار قرار داده است.

قمی با اشاره به اینکه با توجه به تهدیدات نوین، در پدافند غیرعامل، ساختار جدیدی تشکیل شده، تصریح کرد: در همه حوزه‌های سایبری، زیستی، شیمیایی و پرتوی و همچنین در رصد، پایش تهدید، تشخیص و هشدار ما در شرایط خوبی قرار دارد و اقداماتی در دستور کار است تا بتوانیم در جنگ ترکیبی تمام عیار علیه کشور، مقابله کنیم.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل موضوع با اهمیت و همیشگی است و در این راستا قرارگاه‌های مختلف شکل گرفته و استمرار خدمت‌رسانی به مردم در پدافند در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: جوانی جمعیت نیز جزئی از پدافند غیرعامل است و باید به موضوعات زیادی در پدافند بپردازیم که با حساسیت و جدیت پیگیری می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)